TEATTERI | Riemukas ja remuava joukko valtaa näyttämön Reija Wäreen ohjauksessa. Silmänruokaa ja korvakarkkia riittää, ja kun katsoja on koukussa, jysähtää todellisuus niskaan.
Teatteri
kritiikki
Häpeäkertomus hukkaa mahdollisuutensa – arviossa KOM-teatterin Seitsemän tarinaa häpeästä
TEATTERI | Häpeää käsittelevän näytelmän tapahtumapaikkana ja samalla tunnelman luojana toimii arktisen karu Islanti.
Riittääkö roolipeli, kun maailma oikeasti palaa? Meille käy hyvin Joensuun kaupunginteatterissa
TEATTERI | Merja Pennasen ohjaama Meille käy hyvin -esitys puhuu juuri sillä kielellä millä nuoret nyt puhuvat.
TTT:n Macbethin vahva tunnelataus puhuu kansainvälistä kieltä – näin Matti Mörttinen kommentoi ennakkonäytöstä
TEATTERI | Macbeth jatkaa Tero Saarisen ja Otso Kauton Shakespearen tulkitsemista useita taidemuotoja yhdistäen – ja sillä on ehkä Hamlet-rockmusikaaliakin parempi vientipotentiaali.
Oliko kammoksuttu natsirikollinen pelkkä narri? Arviossa Tampereen Työväen Teatterin Eichmann
TEATTERI | Syysiltojen pimennyttyä Työviksen lavalla kysytään, mistä yö alkaa. Teatterista poistuessaan katsojan mielessä jyskyttää vastakysymys: Mihin yö päättyy? Ja milloin?
Starmanin puheenparressa on sotien jälkeisten tarinaturpien tenho – arvio Teatteri Sirkus Suosalon esityksestä
TEATTERI | Martti Suosalo on jo siinä vaiheessa näyttelijäntaiteessaan, että temput on tehty. Nyt riittää tiukka katse ja maagisen moninainen äänenkäyttö.