HENKILÖ | Miko Jaakkolan muuttoauto suuntaa syksyllä kohti Tamperetta hänen luopuessaan Kotkan kaupunginteatterin johtajuudesta.
Ritva Alpola
Taiteilija Martta Wendelin (1893–1986) loi meille ”ikuisen sunnuntain” – arviossa uusi elämäkertateos
KIRJAT | Päivi Ahdeoja-Määtän teos täydentää ja syventää lukijan tietämystä Martta Wendelinin taiteilijanlaadusta sekä siitä, millainen ihminen hän oli.
”Kaikille laulan, kunnes ne laulavat mukana” – arviossa Nätyn ja TeaKin Tiikeriooppera
TEATTERI | Tiikeriooppera on Nätyn ja TeaKin nykyopiskelijoiden kuvitelma siitä, millaista oli olla teatterikoululainen Suomessa 1970-luvun kuohuvalla taistolaiskaudella, jolloin maailma oli tarkoitus muuttaa lauluin, paatospuhein ja iskulausein.
Claire Keeganin pienoisromaani on kuin lämmin, surureunainen satu – arviossa Kasvatti
KIRJAT | Claire Keeganin Kasvatti soljuu pinnaltaan notkeana antaen kuitenkin lukijalle aavistuksen sanojen alla piilevästä täyteläisestä ytimestä.
Voiko vieraan katse nähdä tarkemmin? Arviossa Katse Helsinkiin – Volker von Boninin valokuvia
KIRJAT | Yki Hytösen kokoamassa valokuvakirjassa perehdytään saksalaistaustaisen Volker von Boninin tapaan katsoa ja kuvata.
Kimmo Pyykkö -taidemuseon Dialogos-näyttely kutsuu katsojan vuoropuheluun teosten kanssa
KUVATAIDE | ”Saman pöydän ääressä, toinen kätenä, toinen silmänä” on taidekaksikko m&p:n eli Juha Merran ja Jouko Pullisen motto. Kumpi kulloinkin tekee ja kumpi katsoo ja kommentoi, se vaihtelee työn mukaan.