Kritiikki | Ilkka Valpasvuo | Kate Tempestin kolmas albumi jättää biitin entistäkin enemmän sivurooliin ja koristaa hypnoottista lausuntaa pienillä hillityillä elementeillä.
Levyt
kritiikki
Uusi Romanssi-albumi on Puk-yhtyeen täydellisyyttä hipova matka tummasyisen rakkauden ytimeen
Kritiikki | Ilkka Valpasvuo | Jussi Ojajärvi Puk-orkestereineen sukeltaa rakkauden puolelle, tummalla pensselillä maalaten ja synapopin tummaa draamankaarta maukkaasti maustaen.
The Raconteursin vuosikymmenen levytystauon jälkeinen Help Us Stranger on melkoinen sillisalaatti
Kritiikki | Ilkka Valpasvuo | Jack Whiten yhtyeen paluu voisi olla hätähuuto siitä mitä oikein tahdomme tehdä. Onneksi kaikesta tekemisestä kuitenkin paistaa bändin oma patina.
Saksofonisti Esa Pietilän Liberty Ship tulkitsee merellistä musiikkia free jazzin keinoin
Kritiikki | Marita Nyrhinen | Navigare necesse est – purjehtiminen on välttämätöntä. Sitä mieltä oli antiikin filosofi Plutarkhos, ja ilmeisesti myös saksofonisti Esa Pietilä.
Rodeosta studioon – Tampereen Hot Heros tekee väkevää jazzia, mutta levyn teema jää hieman hämäräksi
Kritiikki | Erik Ahonen | Saksofonisti Sami Sippolan, basisti Ville Rauhalan ja rumpali Janne Tuomen trio jatkaa hurjaa luomistahtiaan. Nyt ilmestyi albumi Days After the Rodeo.
Jazztaiturit Timo Lassy ja Teppo Mäkynen saivat aikaan raikkaan ja helposti lähestyttävän albumin
Kritiikki | Erik Ahonen | Miksi duolevy? Miksi ei. 2000-luvulla on jazzissa eletty projektien aikaa. Levyt myyvät vähemmän, toisaalta kalliita studioita ei enää tarvita.